Psikoloji programı, aşağıdaki nitelikleri taşıyan bireyler yetiştirmeyi amaçlar:
PÖA1 |
Psikolojinin temel terim, kavram, kuram, yöntem ve uygulamaları konusunda güçlü bir altyapı oluşturma |
PÖA2 |
Psikolojinin temel teorik ve uygulamalı uzmanlık alanlarına ilişkin bilgi kazandırma |
PÖA3 |
Psikoloji alanında bilimsel araştırma tasarlama ve yürütme becerisi geliştirme |
PÖA4 |
Mesleki etik, toplumsal farkındalık ve sorumluluk bilinci kazandırma |
PÖA5 |
Analitik ve eleştirel düşünme, değerlendirme becerisi edindirme |
PÖA6 |
Farklı bakış açılarıyla düşünebilen, bağımsız karar alabilen ve yaşam boyu öğrenmeye açık bireyler yetiştirme |
PÖA7 |
Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilme ve disiplinlerarası bağlantıları keşfedebilme yeterliliği edindirme |
:Psikoloji programının öğrenme çıktıları aşağıdaki tabloda sunulmuştur:
Sıra |
Öğrenme çıktısı |
1 |
Psikolojinin temel konu ve kavramlarını tanımlayabilmek |
2 |
Psikolojinin temel konu, kavram ve kuram bilgisine farklı yaklaşım ve bakış açıları getirebilmek |
3 |
Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak konularını nasıl ele aldığını ve hangi yöntemlerle incelediğini bilmek ve kavrayabilmek |
4 |
Psikolojinin kullandığı yöntemlerin gelişimini ve disiplininin kendi içindeki kuramsal çelişkilerini bilmek |
5 |
Psikoloji ile ilgili diğer alanları tanımak ve psikolojinin konuları ile bu alanlar arasında bağlantılar kurabilmek. |
6 |
Psikoloji ile diğer disiplinlerin ve disiplinler arası yöntemlerin ortak ve farklı yanlarını tanımlayabilmek. |
7 |
Alana ilişkin temel kuramsal yaklaşım ve bakış açılarının benzerlik ve farklılıklarını, katkı ve sınırlılıklarını görüp ifade edebilmek |
8 |
Psikoloji alanına yönelik temel uygulama becerilerine sahip olmak |
9 |
Alanda sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olmak |
10 |
Psikoloji uygulamalarında, kişilerin farklılıklarını gözetmek, etik ilke ve değerleri, uygun bilimsel sorgu biçimlerini bilme ve bu ilkeler doğrultusunda çalışabilmek |
11 |
Psikoloji alanındaki nicel ve nitel araştırmalarda, araştırma desenini oluşturabilme, veri toplama, yorumlama, rapora dönüştürme ve tartışma beceri ve deneyimine sahip olmak. |
12 |
Bilimsel düşünce anlayışına, eleştirel düşünme ve değerlendirme becerilerine sahip olabilmek. |
13 |
Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal olay ve sorunlara yönelik farkındalık sahibi olabilmek |