Psikoloji programı, aşağıdaki nitelikleri taşıyan bireyler yetiştirmeyi amaçlar:

PÖA1

Psikolojinin temel terim, kavram, kuram, yöntem ve uygulamaları konusunda güçlü bir altyapı oluşturma

PÖA2

Psikolojinin temel teorik ve uygulamalı uzmanlık alanlarına ilişkin bilgi kazandırma

PÖA3

Psikoloji alanında bilimsel araştırma tasarlama ve yürütme becerisi geliştirme

PÖA4

Mesleki etik, toplumsal farkındalık ve sorumluluk bilinci kazandırma

PÖA5

Analitik ve eleştirel düşünme, değerlendirme becerisi edindirme

PÖA6

Farklı bakış açılarıyla düşünebilen, bağımsız karar alabilen ve yaşam boyu öğrenmeye açık bireyler yetiştirme

PÖA7 

Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilme ve disiplinlerarası bağlantıları keşfedebilme yeterliliği edindirme

 

:Psikoloji programının öğrenme çıktıları aşağıdaki tabloda sunulmuştur:

Sıra

Öğrenme çıktısı

Psikolojinin temel konu ve kavramlarını tanımlayabilmek

Psikolojinin temel konu, kavram ve kuram bilgisine farklı yaklaşım ve bakış açıları getirebilmek

Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak konularını nasıl ele aldığını ve hangi yöntemlerle incelediğini bilmek ve kavrayabilmek

Psikolojinin kullandığı yöntemlerin gelişimini ve disiplininin kendi içindeki kuramsal çelişkilerini bilmek

Psikoloji ile ilgili diğer alanları tanımak ve psikolojinin konuları ile bu alanlar arasında bağlantılar kurabilmek.

Psikoloji ile diğer disiplinlerin ve disiplinler arası yöntemlerin ortak ve farklı yanlarını tanımlayabilmek.

Alana ilişkin temel kuramsal yaklaşım ve bakış açılarının benzerlik ve farklılıklarını, katkı ve sınırlılıklarını görüp ifade edebilmek

Psikoloji alanına yönelik temel uygulama becerilerine sahip olmak

Alanda sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olmak

10 

Psikoloji uygulamalarında, kişilerin farklılıklarını gözetmek, etik ilke ve değerleri, uygun bilimsel sorgu biçimlerini bilme ve bu ilkeler doğrultusunda çalışabilmek

11 

Psikoloji alanındaki nicel ve nitel araştırmalarda, araştırma desenini oluşturabilme, veri toplama, yorumlama, rapora dönüştürme ve tartışma beceri ve deneyimine  sahip olmak.

12 

Bilimsel düşünce anlayışına, eleştirel düşünme ve değerlendirme becerilerine sahip olabilmek.

13 

Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal olay ve sorunlara yönelik farkındalık sahibi olabilmek